بهترین روش تنظیم قرارداد میان کارگر و کارفرما چیست؟

بهترین روش تنظیم قرارداد میان کارگر و کارفرما چیست؟

 

یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد بخصوص جوانان، یافتن شغل و حرفه‌ای متناسب بوده که افزون بر داشتن حقوق و دستمزد بالا، باعث ایجاد انگیزه و امکان افزودن سایر مهارت‌ها در آنان می‌باشد. از سوی دیگر کارفرمایان همواره به دنبال جذب نیروی کار متخصص در حرفه مورد نظر بوده که این کارگران در ازای دریافت دستمزد مناسب مسبب درآمدزایی بیشتر برای آنان شوند. برای برآورده کردن انتظارات هر دو طرفین،  باید قراردادی مبنی بر توافقات آنان در رابطه با شغل تنظیم گردد. از آن جا که این قرارداد برای اطمینان بخشی به شخص کارگر و کارفرما بوده و داشتن اطلاعات کافی و دقت بالا در تنظیم آن بسیار حائز اهمیت است. به همین سبب اغلب کارفرمایان پیش از استخدام کارگران نسبت به مطالعه نمونه قرارداد کارگری اقدام می‌کنند. در ادامه این مطلب به بهترین روش تنظیم قرارداد میان کارگر و کارفرما پرداخته می‌شود.

بهترین روش تنظیم قرارداد میان کارگر و کارفرما چیست؟

 

کارگر کیست؟

مطابق قانون کار بر اساس ماده 2 به فردی که در ازای دریافت مبلغی به عنوان دستمزد و حقوق به انجام فعالیتی اقدام می‌کند، کارگر می‌گویند. به این نکته توجه داشته باشید که شخص کارگر باید حقیقی بوده و اشخاص حقوقی کارگر محسوب نمی‌گردند.

قرارداد کارگری

برای شفاف سازی و اطمینان بخشیدن به طرفین کارگر و کارفرما یک قرارداد به نام قرارداد کارگری تنظیم خواهد شد. این قرارداد مطابق قانون کار بر اساس ماده 7 به صورت کتبی یا شفاهی بوده و بیانگر این اصل می‌باشد که شخص کارگر در ازای دریافت حق‌السعی به فعالیت درخواستی از کارفرما اقدام کرده و به صورت موقت و یا غیر موقت برای کارفرما مشغول به کار می‌گردد.

قرارداد کارگری باید مشمول کلیه موارد مهم در رابطه با حقوق و تعهدات طرفین بوده که این موارد عبارتند از:

  • مشخصات دقیق طرفین و ذکر نقش هر طرف مقابل مشخصات آنان
  • نوع شغل و حرفه‌ی مورد نظر برای شخص کارگر
  • میزان حقوق یا دستمزد مورد توافق کارگر و کارفرما
  • روزها و ساعات کاری
  • آدرس دقیق محل کار کارگر
  • ساعت و تاریخ زمان منعقد کردن قرارداد کارگری به صورت دقیق
  • در صورتی‌که کارگر به مدت معین استخدام شود باید مدت زمان قرارداد کارگری ثبت گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *