حق بیمه کارگر

حق بیمه کارگر

بر اساس قوانینی که در تامین اجتماعی قرار دارد حق بیمه کارگر به صورت سالیانه باید پرداخت شود. در اصل باید بدانید که حق بیمه کارگر سی درصد از مزد یا حقوقی باشد که کارگر آن را دریافت می کند. از این سی درصد  هفت درصد آن را بیمه پرداخت می نماید، و ۲۳ درصد از آن را کارفرما به کارگران به عنوان حق بیمه کارگر پرداخت می کند. بنابراین باید بدانید حق بیمه کارگر عبارت می باشد از وجوهی که بر اساس قوانین تامین اجتماعی و برای استفاده کردن از مزایای آن به سازمان بیمه پرداخت می شود. دقت داشته باشید که تمامی مزایا و وجوه نقدی و غیر نقدی در برابر کاری که بیمه شده است پرداخت می شود.

بر اساس این اطلاعات باید بدانید که، حق بیمه کارگر نباید از حقوق وی که سالیانه، شورای عالی اعلام می کند کمتر باشد و همچنین از مبنای حق کسر بیمه هم که توسط شورای عالی و تامین اجتماعی تصویب می کند نباید بیشتر باشد. به طور کلی سئول پ

رداخت حق بیمه کارگر کارفرمایان می باشند که اگر این مبلغ را سالیانه برای کارگران واریز نکنند جریمه می شوند. کارفرما باید تمامی مدارکی را که مربوط به حق بیمه کارگر می باشد را ماهیانه به تامین اجتماعی تحویل دهد.

بسیاری از افراد برایشان این سوال پیش می آید مزایای بیمه تامین اجتماعی چه می باشد و چرا بیشتر کارگران و کارمندان تلاش می کنند حق بیمه داشته باشند. در ادامه به مزایای حق بیمه می پردازیم تا آشنایی بیشتری را در این مورد به دست آورید.

D8ADD982 D8A8DB8CD985D987 DAA9D8A7D8B1DAAFD8B1حق بیمه کارگر

مزایای پرداخت حق بیمه کارگر و داشتن بیمه تامین اجتماعی :

همانطوری که بیان کردیم بسیاری از کارگران و کارمندان در مورد مزایای بیمه پرسش های بسیاری دارند و به همین دلیل در ادامه برخی از مزایای حق بیمه کارگر را بیان می کنیم.

  1. یکی از مهمترین مزایای حق بیمه، بیماری های درمانی، بیماری و حوادث می باشد. شما با داشتن این بیمه می توانید هر زمانی که بیمار شدید غرامت نقدی بیماری خود را از بیمه دریافت کنید. البته بیمه تمامی هزینه های بیماری را پرداخت نمی کند ولی پرداخت آن تا اندازه ای می باشد که اگر بیمه نداشته باشید بدون شک بیشتر می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال بیمه های درمانی هستند.
  2. یکی دیگر از مزایای حق بیمه کارگر دریافت کمک هزینه بارداری می باشد. بسیاری از خانم هایی که باردار هستند در هنگام زایمان و پیش از زایمان می توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.
  3. برخی از بیمه های کارگری کک هزینه های ازدواج دارند که کارگران می توانند هزینه آن را تا حدودی دریافت کنند.
  4. با داشتن حق بیمه کارگر می توانید تا حدودی هزینه هایی را که مربوط به عینک طبی، ویلچر، سمع، پروتز و … می باشد را دریافت کنید. البته باید دقت داشته باشید که هزینه هایی که بیمه پرداخت می کند فقط برای اقدامات درمانی و بیماری می باشد.
  5. یکی دیگر از مهمترین مزایای داشتن بیمه این است که اگر شما بازنشسته شوید مستمری خود را از آن شرکت و یا سازمانی که کار می کرده اید دریافت می کنید. همچنین در صورتی که از کار افتاده شوید هم می توانید مستمری ماهانه خود را دریافت نمایید.
  6. بیمه کاری و دریافت آن هم یکی از دیگر از مزایای حق بیمه کارگر می باشد که این بیمه هزینه های درمانی را که هنگام فعالیت های کاری داشته اید پرداخت می کند.
  7. حق بیمه کارگر از چه بخشی از حقوق کسر نمی شود ؟

    پرداختی هایی مانند حقوق، کارمزد، مزد و یا هرگونه مزایایی که به صورت نقدی و غیر نقدی باشد در مقابل کاری که می کند به کارگری که بیمه شده است پرداخت می شود و آنها را به عنوان حق بیمه کارگر به رسمیت می شناسند. ولی برخی از هزینه های را بیمه قبول نمی کند، ای هزینه ها عبارتند از :

    1. پاداش نهضت سواد آموزی
    2. عیدی، عیدی دادن وظیفه کارفرما می باشد و بیمه به هیچ عنوان وظیفه ای در برابر پرداخت آن ندارد.
    3. حق همسر را باید کارگر پرداخت کند و بیمه هزینه آن را قبول نمی کند.
    4. حق شیر
    5. بازخرید ایام مرخصی، کارگری اگر خود دوران مرخص خود را بازخرید کند کارفرما باید مبلغ آن را پرداخت کند و بیمه مسئولیتی ندارد.
    6. هزینه سفر و ماموریت های کاری به عهده کارفرما می باشد، در صورتی که کارگر در طول سفر بیمار شود می تواند از حق بیمه کارگر خود استفاده کند.
    7. سنوات پایان کار و خسارت اخراج به عهده کارفرما می باشد.
    8. حق تضمین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *