شرایط خرید بیمه سربازی و افزودن به سوابق بیمه تامین اجتماعی

شرایط خرید بیمه سربازی

اگر خدمت سربازی جزو سوابق بیمه و رسیدن سریع‌تر به دوران بازنشستگی محسوب نشود، ممکن است بسیاری از افراد انگیزه‌ای برای گذراندن این دوران نداشته باشند. به همین دلیل، قانون‌گذار برای جلوگیری از این امر و همچنین برای احترام به افرادی که دوسال از بهترین سال‌های عمر خود را برای خدمت به کشور خود صرف می‌کنند، تمهیداتی اندیشیده که با حفظ شرایطی دوران خدمت سربازی جزو سوابق بیمه محسوب شود.

تحت چه شرایطی می توان نسبت به خرید بیمه سربازی اقدام نمود؟

شرط اول برای خرید بیمه سربازی آن است که فرد متقاضی می بایست پیش از آغاز دوره خدمت نظام وظیفه خود ، حداقل دو سال بیمه پرداخت کرده باشد. بنابراین اگر فردی به جز دو سال خدمت نظام وظیفه حق بیمه دیگری را پرداخت نکرده باشد ، امتیاز خرید بیمه سربازی به او تعلق نمی گیرد.

شرط دوم برای خرید بیمه سرباز طبق مصوبات مربوطه ، شخص داوطلب باید هنگام ثبت درخواست خود مبنی بر خرید بیمه دوره خدمت ، باید بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشد، اعم از اینکه بیمه اختیاری یا اجباری باشد. در نتیجه تنها در صورت داشتن این دو شرط ، امکان اقدام به خرید بیمه سربازی وجود خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز و نحوه اقدام به خرید بیمه

با همراه داشتن مدارک مورد نیاز، شامل اصل کارت پایان خدمت ، اصل و کپی شناسنامه ، اصل و کپی کارت ملی به شعبه بیمه تامین اجتماعی که از طریق آن بیمه پرداخت می کنید ، مراجعه نمایید.

سپس فرم احتساب سوابق مدت خدمت خود را دریافت نموده و تکمیل کنید. در صورتی که دارای سابقه حضور داوطلبانه در جبهه می باشید باید نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوط به آن نیز اقدام نمایید. چنانچه به هر دلیل دفترچه پایان خدمت خود را در اختیار ندارید ، می توانید اصل گواهی انجام خدمت سربازی خود که دارای تاریخ آغاز و پایان دوره خدمت بوده و از سوی مراجع ذی صلاح صادر شده است را ارائه نمایید.

مبلغ و نرخ خرید بیمه سربازی در سال 99 چقدر است؟

به موجب ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون اصلاح تبصره ماده (14) قانون کار و الحاق یک تبصره به آن، مصوب هیت وزیران میزان حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه ویا حضور داوطلبانه مشمولین بند ۴ به روش زیر محاسبه می شود:

هفت درصد میانگین حقوق ومزایای مبنای کسر حق بیمه ظرف آخرین دو سال قبل از تقاضا ضرب در مدت خدمت سربازی به ماه، تا سقف 30 ماه.

مثلا اگر شخصی میانگین حقوق وی حداقل ۷۱۲ هزار تومان باشد در ۷ درصد ضرب شده و ۵۰ هزار تومان حق بیمه وی می شود که در ۲۴ ماه خدمت سربازی ضرب شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبلغ حق بیمه متقاضی برای بیمه سربازی است که می تواند قسط بندی شود.

در هنگام اقدام به خرید به موارد زیر توجه کنید:

  1. داوطلبان خرید بیمه سربازی می توانند مبلغ تعیین شده را به صورتنقدی و یا اقساط پرداخت نمایند. توجه داشته باشید که حداکثر اقساط پرداختی برابر با 12 ماه است.
  2. مهلت پرداخت مبلغ مورد نظر برای متقاضیانی که به صورتنقدی اقدام به خرید بیمه سربازی خود می نمایند ، حداکثر تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه آن می باشد.
  3. داوطلبانی که می خواهند این مبلغ را به صورتاقساط واریز کنند باید در مدت زمان تعیین شده قسط های مربوطه را پرداخت نمایند.
  4. چنانچه این مبلغ در موعد مقرر (به صورت یکجا یا اقساطی) پرداخت نگردد و یا در زمان هایی غیر از تاریخ های تعیین شده پرداخت شود ،مشمول محاسبه مجدد می شود.

 _______________________________________________________________________________

موسسه داد مهر گستر با گردآوری افراد متخصص در رشته روابط کار در حوزه قوانین کار و تامین اجتماعی می کوشد که بصورت موازی با بنگاه های اقتصادی همراه باشد تا کارفرمایان و کارگران محترم زیر چتر قانون به فعالیت خود درون کارگاه ادامه دهند . امیدواریم در تحقق این هدف موفق باشیم و رضایت شما همراهان گرامی را جلب نمائیم. حتما مدیران آگاه مستحضرند عدم تدابیر قانونی مستوجب فضایی ناامن و بدور از آرامش در کارگاه می گردد و این مهم بنگاه اقتصادی عزیزان را دچار حادثه و یا ضرر های جبران ناپذیر می نماید.
در کنار شما عزیزان با ارائه خدماتی چون تنظیم قرار دادها به صورت قانونی – مسائل حقوقی قانون کار – تنظیم لیست بیمه، دعاوی کارگر و کارفرما، مشاوره حقوقی بیمه، مشاوره و پذیرش دعاوی کار و تامین اجتماعی، قرارداد های پیمانکاری در رشت و سایر شهرهای استان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *