وکیل تخصصی اداره کار

وکیل تخصصی اداره کار

 

موضوعات مهمی همچون؛ عدم پرداخت حقوق، عیدی، سنوات، بیمه و… بخشی از مهم‌ترین مشکلات و مخاطرات کارگران محترم با کارفرمایان‌شان می‌باشد که به دلیل عدم شناخت کافی از قوانین از جانب کارگران، زمینه ساز دعوی های حقوقی می‌شود.

البته شایان ذکر است که؛ بخش زیادی از کارفرمایان به رابطه کارگری و کارفرمایی و رعایت قوانین احترام گذاشته و جهت رفاه حال کارگران، اقدامات به نسبت خوبی انجام داده‌اند ولی تعداد قابل توجهی از کارفرمایان به دلیل نا آگاهی کارگران از قوانین و مقررات اداره کار، حق و حقوق کارگران را در مواردی ضایع می‌نمایند.

در اغلب موارد به دلیل اینکه کارگران عزیز شناخت مناسبی از قوانین اداره کار و رابطه کارگری کارفرمایی ندارند؛ نمی‌توان با طرح دعوی در اداره کار، از حق و حق خود به درستی دفاع نمایند.

به همین دلیل، وکیل اداره کار به عنوان نماینده قانونی کارگران متقاضی عمل نموده و با توجه به تخصص و تسلطی که از قوانین و مقررات دارد، نسبت به احقاق حق موکلان خود اقدام می‌نماید.

وکیل اداره کار به دلیل آگاهی داشتن از شرایط اقتصادی کارگران زحمت کش، حق الوکالت به مراتب کمتری نسبت به پرونده‌های دیگر دریافت می‌نماید که این مسئله، کمک حال کارگران قلمداد می‌شود.

 

 وکیل تخصصی اداره کار
وکیل تخصصی اداره کار

وکیل تخصصی اداره کار

 

در برخی از موارد؛ کارگر و کارفرما می‌توانند در خصوص حق و حقوق مربوطه، به نوعی تفاهم و توافق به دست آورند ولی در اکثر مواقع، این توافق حاصل نشده و کارگر اقدام به شکایت از کارفرما در نزد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌نماید.

در بخش زیادی از شکایت‌های کارگران از کارفرمایان به دلیل عدم انعقاد قرارداد؛ کارگران نمی‌توانند، موضوع رابطه کارگری کارفرمایی را اثبات نمایند.

بد نیست بدانید که؛ عدم انعقاد قرارداد از جانب کارفرما نیز به عنوان یک تخلف قانونی محسوب می‌شود.  بطور کلی عدم در اختیار گذاشتن نسخه‌ای از قرارداد منعقد شده بین کارگر و کارفرما توسط کارفرمای مربوطه، این حق را برای کارگر به وجود می‌آورد که نسبت به شکایت در اداره کار اقدام نماید.

 

 وکیل تخصصی اداره کار
وکیل تخصصی اداره کار

 

اولین نکته ای که در طرح دعوای اداره کار مطرح است شناسایی مرجع صالح جهت شکایت می باشد.  بنابراین باید توجه داشت که مرجعی صلاحیت رسیدگی به دعوا را دارد که کارگاه در آنجا واقع شده و کارگر در آن حوزه کار کرده است.

بنابراین ممکن است هر یک از طرفین جهت دفاع یا طرح دعوا نیازمند وکیل  باشند جهت شکایت از کارفرما در این صورت می‌توانند با مشاوران موسسه دادمهر گستر  تماس گرفته و پرسش‌های خود را مطرح و پاسخ خود را دریافت نمایند و از مشاوره ها و معاضدت های رایگان این گروه استفاده کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *