وکیل حرفه ای اداره کار

وکیل حرفه ای اداره کار

 

وکیل اداره کار چه کسی است ؟

وکیل اداره کار فردی است که بر قوانین اداره کار ،تامین اجتماعی ،آیین نامه ها و بخشنامه ها و سایر قوانین مرتبط تسلط دارد وهمین طور با روند رسیدگی در مراجع اداره کار و مستندات لازم جهت ارائه به شعب مذکور آشنایی کامل دارد.

از این رو مشاوره با وکیل اداره کار می تواند تا حد بالایی از بروز بسیاری از اختلافات کارگر و کارفرما و یا بلعکس در آتی پیشگیری نماید.

وکیل اداره کار با اخذ وکالت از شما از زمان ثبت دادخواست تا زمان اخذ رای نهایی کنار شما خواهد بود . جالب است که بدانید هزینه وکیل اداره کار به مراتب کمتر از هزینه سایر وکلا می باشد چرا که وکیل اداره کار شرایط مالی سخت کارگر را به خوبی درک نموده و سعی در کمک به ان ها را دارد .

 

وکیل حرفه ای اداره کار
وکیل حرفه ای اداره کار

 

وکیل اداره کار چه کمکی به حل و فصل اختلافات کارگران و کارفرمایان می نماید ؟

اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی یک مرجع اداری است که دارای شعبی جهت رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان و دعاوی کارگر و کارفرما است.

البته بسیاری از کارگران و بعضا برخی از کارفرمایان از وجود چنین مرجع رسیدگی کننده ای مطلع نیستند و گاها تنها نامی از این مرجع اداری را شنیده اند ،اما اینکه ساز و کار این مرجع رسیدگی به چه صورت است را اکثر کارگران و کارفرمایان نمیدانند و همین عدم آگاهی در بسیاری از موارد سبب شده است که حق قانونی کارگران و کارفرمایان ضایع گردد.

گاهی نیز کارگران و کارفرمایان از وجود چنین شعب رسیدگی  کننده ای آگاه می باشند اما اطلاعی از این موضوع که در این شعب به چه صورتی باید اقدام صورت گیرد، ندارند. و همین موضوع امر مهم دیگری است که نیازمند اطلاعات قانونی و همینطور آشنایی با روند رسیدگی در هر یک از این شعب می باشد.

 

وکیل حرفه ای اداره کار
وکیل حرفه ای اداره کار

 

چه مواقعی باید از وکیل اداره کار مشاوره بگیریم؟

در حال حاضر کمتر افرادی هستند که شاغل نباشند . چراکه گذران زندگی با وضعیت اقتصادی در حال حاضر به قدری مشکل شده است که اکثر افراد جامعه به دنبال کسب درآمد و دریافت حقوق و مزایا هستند .از این رو سعی بر این است که با حرفه ای که در آن آموزش دیده اند بتوانند برای خویش کسب درآمد نمایند.

اما تعداد بسیار کمی از افراد شاغل با قانون کار و بیمه تامین اجتماعی که از اصول اولیه کار است، آشنایی دارند و بدون کسب هیچ اطلاعاتی از حقوق خویش وارد کسب وکار مربوطه می شوند و پس از بروز مشکل کارگر با کارفرما و یا کارفرما با کارگر به فکر راه چاره می افتند، در حالیکه با یک مشاوره حقوقی صحیح پیش از اقدام در هر کسب و کاری به سهولت امکان پیشگیری از بسیاری از حوادث وجود دارد .

 

بهترین وکیل اداره کار بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

یک وکیل اداره کار متخصص فردی است که بر قانون کار، قانون تامین اجتماعی، آیین نامه ها، بخشنامه ها و سایرقوانین مرتبط آشنایی  دارد و میداند که باید در دادخواست خویش  به کدام مواد قانونی تمسک جوید  و چه ادله و مدارکی را بایستی در محکمه ارائه دهد و از طرفی دیگر به آنچه میخواهد در جلسات رسیدگی در مراجع اداره کار بیان نماید مسلط است و فن بیان قوی و گیرا دارد .

در کنار همه این موارد تجربه کاری نیز در کفه دیگر ترازو قرار میگیرد و بسیار نقش اساسی ومهمی در  عملکرد بهتر یک وکیل اداره کار دارد و همیمن فاکتورهاست که از یک وکیل اداره کار فردی متخصص می سازد.

 

شما می توانید برای همکاری باما و برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *