رای جدید دیوان عدالت اداری سنوات علی الحساب

رای جدید دیوان عدالت اداری سنوات علی الحساب

مطابق رای جدید دیوان عدالت اداری در خصوص علی الحساب شدن سنوات ها، از این پس پرداخت سنوات ها در پایان هر سال به صورت علی الحساب بوده و کارفرما موظف است در پایان همکاری بر اساس آخرین حقوق سنوات را به کارگر پرداخت کند.

متن رای جدید دیوان عدالت اداری درباره‌ی سنوات

در متن این رأی آمده است: بر اساس رای مورخ 19 آذرماه 1398 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ، در قراردادهای مدت موقت (قراردادهای یکساله) نیز ( مانند قرارداد های دائم ) پرداخت سنوات که در پایان هر سال پرداخت می گردد، علی الحساب تلقی شده و می بایستی در زمان قطع همکاری با کارگر، براساس آخرین حقوق به کارگر پرداخت گردد.

سنوات علی الحساب

در گذشته این امر چگونه انجام می‌شد؟

در زمان قدیم این برای کارگران قراردادی محاسبه نمی شد. با رأی جدید دیوان عدالت اداری، فرض کنید در کارگاهی کارفرما سال به سال با کارگران خود قرارداد بسته و هر سال نیز سنوات را پرداخت می‌کرد. اگر بعد از به طور مثال 8 سال بخواهد از آن مجموعه جدا شود کارفرما موظف است، علاوه بر سنوات سال هشتم، ما به التفاوت 8 سال گذشته را نیز پرداخت کند. چرا که دیوان عدالت اداری، پایان همکاری کارگران را زمانی تلقی می کند که با مجموعه قطع همکاری کرده باشند، درگذشته اما پایان همکاری با پایان قرارداد یک ساله تلقی می شد، اما با رأی جدید پایان همکاری کارگران زمانی تلقی می شود که با مجموعه قطع همکاری کرده باشند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به این مطلب علاقه داشتید، شرایط استعفای کارگر را بخوانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *