شرایط بیمه آتش سوزی صنعتی و غیر صنعتی

بیمه آتش سوزی

امروزه بیمه در تسهیل و رونق فعالیت های اقتصادی در جامعه نقش اساسی دارد و این صنعت در اقتصاد و بازار سرمایه یکی از بخش های پیشرو و مهم است. در شرایط فعلی بیمه و بانکداری از ملزومات اقتصاد مدرن است و هرگونه فعالیت اقتصادی بدون پشتوانه این دو ناموفق خواهد بود.
با این وجود ارتقای جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد ملی ضروری است و با این رویکرد از یک سو می توان بعد حمایتی آن را در اقتصاد بهبود بخشید و از دیگر سو منابع بیشتری را برای سرمایه گذاری های این بخش ایجاد کرد.
یکی از انواع بیمه، بیمه آتش سوزی صنعتی و غیر صنعتی است که می‌تواند از کسب و کار شما در برابر آتش سوزی محافظت کند.

بیمه آتش سوزی صنعتی و غیر صنعتی شامل چه مراکزی می‌شود

مراکز صنعتی شامل کلیه کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، کاغذ، مقوا، چاپ و صحافی، شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی، فلزات اساسی و صنایع متفرقه می باشد.
در بیمه آتش سوزی صنعتی می توان ساختمان، تاسیسات، ماشین‌آلات، مواد اولیه، موجودی و محتویات هریک از مراکز یاد شده را در مقابل خطرهای آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و همچنین کلیه خطرهای اضافی به قیمت روز بیمه نمود.

منظور از مراکز غیر صنعتی هم مراکزی مثل فروشگاه‌های تجاری، تعمیرگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، آموزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و … است.
در بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی می‌توانید ساختمان، تأسیسات، موجودی ثابت و دکوراسیون محل کار خود را در برابر خطرهای اصلی و اضافی بیمه آتش سوزی بیمه کنید.

بیمه نامه آتش سوزی صنعتی چگونه تنظیم می شود

منظور از بیمه نامه های آتش سوزی صنعتی، بیمه نامه های آتش سوزی معمولی می باشد که صرفاً برای واحدهای صنعتی صادر و آنها را تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می دهد. در این بیمه نامه نیز مراحل صدور قبلی طی شده و بخصوص مرحله تکمیل پرسشنامه و بازدید اولیه حائز اهمیت خاصی می باشد که محور اصلی صدور بیمه نامه های آتش سوزی صنعتی می باشد، بدین معنی که بیمه گذار می بایست دقیقاً ارزش ساختمان، ماشین آلات، مواد اولیه امانی را به قیمت روز و به تفکیک ذکر نماید غیر از آن ریز ارزش مبالغ بیمه شده هر یک از موارد فوق را نیز اعلام نماید. البته در صورتی که بیمه گزار برخی از ارزش های تفکیکی یا ریز مبالغ بیمه شده را ارائه ننماید، بیمه گر می بایست طی شرطی حق استناد احتمالی بیمه گذار به اسناد در اختیار او در زمان وقوع حوادث منجر به خسارت را از وی ساقط نموده و صرفاً نظریه کارشناس خسارت خود را اعمال نماید.
در صدور بیمه نامه بیمه گر می بایست توجه بیمه گزار را به عدم امکان ارائه پوشش بیمه ای ظروف تحت فشار صنعتی بدون دریافت حق بیمه اضافی معطوف نماید. چرا که با توجه به شرایط عمومی بیمه نامه های آتش سوزی، به صراحت جبران خسارت ناشی از انفجار ظروف تحت فشار صنعتی مستثنی شده است. در اینگونه بیمه نامه ها جهت منافع بیمه گزار می بایست حتی المقدور ارزش مبالغ بیمه شده معادل ارزش واقعی یا ارزش روز موارد بیمه شده تعیین شود. تا در هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت بیمه گزار به تمامی خسارت و زیان وارده دسترسی پیدا کند.
در بیمه نامه های صنعتی برای تحت پوشش قرار دادن موجودی ها می توان از شرایط اظهارنامه ای ( شناور ) استفاده نمود. همچنین اگر ساختمان و ماشین آلات واحدهای صنعتی از وضعیت خوبی برخوردار باشد می توان با رعایت اصول مربوطه شرایط ارزش جایگزینی را نیز به بیمه گزار ارائه نمود، در ضمن برای کاهش ضریب نرخ حق بیمه در بیمه نامه های آتش سوزی صنعتی حتی المقدور می بایست از روشهای فنی بیمه مثل تفکیک ریسک (فرست لاس ) استفاده نمود.

قیمت بیمه های آتش سوزی صنعتی و غیر صنعتی چگونه تعیین می‌شود

در محاسبه قیمت عوامل مختلفی مثل سال ساخت، نوع سازه، منطقه شهری، نوع فعالیت، میزان ریسک مورد بیمه، میزان رعایت نکات ایمنی، پوشش‌های انتخابی و …تاثیرگذار هستند.قبل از صدور این بیمه در اکثر مواقع از محل مورد بیمه بازدید می‌شود تا بر اساس عواملی که گفتیم قیمت بیمه نامه را تعیین کنند.

 

______________________________________________________________________________________________

موسسه داد مهر گستر با گردآوری افراد متخصص در رشته روابط کار در حوزه قوانین کار و تامین اجتماعی می کوشد که بصورت موازی با بنگاه های اقتصادی همراه باشد تا کارفرمایان و کارگران محترم زیر چتر قانون به فعالیت خود درون کارگاه ادامه دهند . امیدواریم در تحقق این هدف موفق باشیم و رضایت شما همراهان گرامی را جلب نمائیم. حتما مدیران آگاه مستحضرند عدم تدابیر قانونی مستوجب فضایی ناامن و بدور از آرامش در کارگاه می گردد و این مهم بنگاه اقتصادی عزیزان را دچار حادثه و یا ضرر های جبران ناپذیر می نماید.

در کنار شما عزیزان با ارائه خدماتی چون تنظیم قرار دادها به صورت قانونی – مسائل حقوقی قانون کار – تنظیم لیست بیمه، دعاوی کارگر و کارفرما، مشاوره حقوقی بیمه، مشاوره و پذیرش دعاوی کار و تامین اجتماعی، قرارداد های پیمانکاری در رشت و سایر شهرهای استان هستیم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *