وکیل دعاوی کارگر و کارفرمایی

وکیل دعاوی کارگر و کارفرمایی

 

شرایط وکیل اداره کار :

  • وکیل اداره کار میباست تسلط کامل به قانون کار داشته باشد.

  •  آیین دادرسی کار را کاملا بشناسد .

  • با قوانین وآیین نامه های مربوط به کار و کارگر آشنا باشد .

  • آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را بداند .

  • علارقم اطلاعات مذبور از قوانین حقوقی و کیفری هم مطلع باشد .

 

آنچه در خصوص دعاوی اداره کار  و وکیل اداره کار باید بدانید

 

قرار داد کار چیست ؟

برای شروع ارتباط کاری میان کارگر و کارفرما، قراردادی کتبی یا شفاهی منعقد می شود و به موجب آن کارگردر قبال دریافت مزد، کاری را برای مدتی معین (موقت یا غیرموقت) برای کارفرما انجام می دهد.

این قراردادمشخص کننده و نمایانگر میزان دقیق ساعات کار، چگونگی کار، دریافت مزد و دیگر موارد است و در صورت بروزهر گونه اختلاف، ابتدا به آن رجوع می گردد.

وکیل دعاوی اداره کار در قانون کار، مراجع حل اختلاف به دو دسته هیئت های تشخیص (به عنوان مرجع بدوی) و هیئت های حل اختلاف (به عنوان مرجع تجدیدنظر) تقسیم شده و در هر استان چندین هیئت تشخیص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پیش بینی گردیده است.

 

 

وکیل دعاوی کارگر و کارفرمایی
وکیل دعاوی کارگر و کارفرمایی

وکیل دعاوی اداره کار: 

در صورت بروز اختلاف در روابط کارگر و کارفرما اعم از اخراج بدون دلیل موجه، عدم پرداخت حقوق و مزایا ومسائلی از این قبیل،کارگر می تواند چنانچه موضوع مورد اختلاف از طریق سازش مستقیم میان وی و کارفرماحل نشود، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما به اداره کار مربوطه برای طرح دعوا مراجعه کند. اداره کاری صلاحیت رسیدگی به اختلاف میان کارگر و کارفرما را دارد که کارگاه در حوزه آن اداره واقع شده باشد.

وکیل دعاوی اداره کار: 

کارگر پس از رجوع به آن اداره، درخواست خود را حداکثر در دو صفحه نوشته، آن را ثبت می نماید و تحویل مسئول دبیرخانه اداره کار می دهد. چنانچه کارگر شخصاً امکان طرح دعوا را نداشته باشد، می تواند یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه را به عنوان نماینده خود معرفی نماید تا به جای او اقدام به طرح دعوا نماید.

وکیل دعاوی اداره کار: 

به این منظور مدعی باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و نسبت به دادن وکالت به فرد مورد نظر خود اقدام کند. بدیه یاست که حضور نماینده کارگر در مراجع حل اختلاف باید با ارائه وکالت نامه با توجه به مناطق جغرافیایی، ادارات کار و مراجع حل اختلاف تشکیل شده قانونی مربوطه اعم از وکیل دادگستری یا وکیل کاری صورت پذیرد

و مراجع حل اختلاف مکلف به پذیرفتن وکالت نامه دستی و خطی که اصالت آنها مشخص نیست،نخواهند بود؛ مگر آن که اعطای نمایندگی و وکالت به طرق دیگر برای مراجع تشخیص و حل اختلاف محرز و مسلم گردد. لذا انتخاب و استفاده از یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

 

وکیل دعاوی کارگر و کارفرمایی
وکیل دعاوی کارگر و کارفرمایی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران حقوقی ما درتماس باشید .{https://dadmehrgostar.ir/}

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *