گفتگوی اختصاصی ”ورزش‌ سه” با کارلوس کاروالهال سرمربی ریوه آوه

به گزارش ”ورزش سه”، کارلوس کاروالهال سرمربی تیم مهدی طارمی است و به همین خاطر مورد توجه  اهالی فوتبال در ایران قرار گرفته. اما او یک مربی باتجربه نیز هست که از ۳۳ سالگی مربیگری حرفه‌ای را آغاز کرده و با حضور روی نیمکت تیم‌های بزرگی چون براگای پرتغال و همچنین هدایت تیم‌های سوانسی و شفیلد ونزدی در انگلستان، توانایی‌اش را بیش از پیش به معرض نمایش گذاشته است.

او که به عنوان سرمربی تیم ریوه اوه، مهدی طارمی را در خط حمله اش دارد، در گفتگو با خبرنگار ورزش سه به سوالات پاسخ داده است؛ از توانایی طارمی برای بازی در لیگ جزیره تا تاثیر کارلوس کی‌روش به مربیان پرتغالی و البته پرده برداشتن از این که طارمی چگونه مورد توجه وی قرار گرفت و به لیگ پرتغال رفت.

گفتگوی اختصاصی ورزش سه با کارلوس کاروالهال را در زیر می‌خوانید:

* قبل از هر چیز دوست دارم سلام هواداران فوتبال ایران را به شما برسانم. آیا میدانید که طرفداران فوتبال در ایران نتایج تیم شما را به خاطر حضور مهدی طارمی در ریوآوه دنبال میکنند؟

بله من میدانم که مهدی در ایران خیلی محبوب است. به خاطر اینکه بازیکن خیلی بزرگی است. همه ایرانی ها او را دوست دارند و پیگیر پیشرفت اون هستند. من خیلی خوشحالم که مهدی کارش را در پرتغال و اروپا خوب انجام میدهد و این باعث شده که اینجا هم در بین هوادارن ریوآوه هم بازیکن پرطرفداری باشد.

* طارمی به تیم شما به عنوان یک مهاجم ملحق شده، آیا او به عنوان نفر اصلی خط حمله به ریوآوه آمده بود یا شما بیشتر بعنوان یک استعداد او را جذب ریوآوه کردید؟

ما مهدی را بعنوان گزینه اول آوردیم و من مطمئن بودم که او در ریوآوه بسیار موفق خواهد شد. او بازیکن خیلی بزرگی است و من خیلی خوشحالم که او را اینجا در تیم خودم دارم.

* نظر شما درباره نمایش طارمی در این فصل چیست؟ او قبل از قرنطینه در آخرین بازی به تیم پورتو زد و میخواهم ببینم که آیا این عملکرد شما را حیرت زده نکرده؟ 

کاری که اون انجام داده استثنایی بوده و من باور دارم که او میتواند حتی بهتر از ده بازی آخرش برای ما بازی کند. دلیل اینکه باشگاه های بزرگی ار سراسر اروپا و پرتغال به دنبال طارمی هستند همین چیزی است که از خودش به نمایش گذاشته.

01497157

* آیا مهدی در تطابق با فوتبال پرتغال مشکلی نداشت؟

او خیلی زود با شرایط ما خو گرفت. بازیکنان بزرگ مشکلی با مسئله تطابق ندارند طارمی بازیکن باهوشی است و همه چیزهایی که مربوط به او است چه در زمین و چه در خارج از بازی را خیلی سریع متوجه میشود و البته تمام هم تیمی ها دوستش دارند مثل کادرفنی و آن چیزی که او در بازی آخر مقابل پورتو از خودش به اجرا درآورد همان چیزی است که از او انتظار داریم و اگر او به این شیوه بازی ادامه دهد چه کسی میداند که مهدی در فثل آینده کجا خواهد بود. من فقط در این حد میتوانم به شما کمک کنم که بگویم حتما یک باشگاه بزرگ.

* مهدی در ایران به این معروف بود که موقعیت های خیلی سخت را گل میکرد اما فرصت های آسان را از دست میداد. آیا در پرتغال هم همینطور است؟

او از روش های مختلفی میتواند گل بزند و مهم تر از هر چیزی برای من این است که او برای تیم میجنگد. او یک بازیکن جنگنده و یک گلزن است و البته بازیکنی است که میتواند پاس خوبی بدهد و هم تیمی هایش را صاحب موقعیت کند. دیگر چه میخواهید؟

* شما به عنوان سرمربی در کشورهای مختلف کار کردید از جمله انگلیس. آیا طارمی پتانسیل حضور در همچین لیگی را دارد؟

مهدی با مربی ای که به او اعتماد داشته باشد، می‌تواند در تمام کشورها و تمام لیگ ها بازی کند.

* تاثیر آقای کی‌روش در ترانسفر طارمی به ریوه آوه چه بود؟

کارلوس با تشویق او به آمدن به پرتغال به ما کمک کرد. همچنین آرین (آرین قاسمی مترجم کی‌روش) در این مورد خیلی به ما کمک کرد. البته ایجنتش هم علاقه مند بود که این موضوع انجام شود و این سه شخص خیلی کمک کردند مهدی به پرتغال بیاید. البته در بین این ها کارلوس کی‌روش از همه مهم تر بود.

01484029

* مشخص است که فلسفه باشگاه شما به خرید بازیکنان، پیشرفت آن ها و فروششان بنا شده و ما چیزهای مختلفی درباره حضور طارمی در پورتو، بنفیکا و… می‌خوانیم؛ آیا قراردادی با مهدی برای فصل بعد بسته شده؟

باشگاه های زیادی در پرتغال هستند که می‌خواهند مهدی را بخرند، همینطور از فرانسه و انگلیس تا جایی که من می‌دانم.

* شما فکر میکنید طارمی تا کجا می‌تواند پیشرفت کند؟

لول طارمی همان سطحی است که در ده بازی آخر ما از خودش نشان داد. اگر او بتواند در همین سطح باقی بماند، آنوقت می‌تواند به جایی برود که رویایش را دارد.

* شما می‌دانید که کارلوس کی‌روش هشت سال در تیم ملی مربیگری کرد و یکی از محبوب ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آید. آیا در این ۸ سال کار او را پیگیری می‌کردید و نظرتان درباره کار کی‌روش در ایران چیست؟

من همیشه کار کی‌روش را دنبال می‌کنم، همانطور که الان در کلمبیا پیگیر نتایج و عملکردش هستم. او در ایران کار فوق العاده ای انجام داد و همه پرتغالی ها به او افتخار می‌کنند و البته من فکر میکنم همه ایرانی ها هم نسبت به او همین حس را داشتند.

* آیا بازی های ایران را در جام ملت های آسیا و جام جهانی را دیدید؟

بله، من در سال های گذشته بازی های ایران را نگاه می‌کردم و از همان جا بود که مهدی را دیدم و پسندیدم و به فکر استخدامش افتادم. می‌دانم که شما بازیکنان خوب دیگری هم دارید که خیلی با استعداد هستند.

01497156

* اگر طارمی تیم شما را ترک کند، شما دوباره بازیکنی از ایران می‌خرید؟

من نمی‌دانم، هیچ وقت نمی‌توانم این را پیش بینی کنم. فعلا ما بهترین ها را برای مهدی می‌خواهیم و بعد باید ببینیم چه پیش خواهد آمد.

* مربیان پرتغالی در سراسر دنیا بسیار موفق هستند. چه علتی پشت آن نهفته است؟

ما مدارس مربیگری بسیاری در پرتغال داریم و مثلا خوزه مورینیو یکی از بهترین فارغ التحصیلان این مدارس است. کسی که توانست درهای فوتبال جهان را به روی مربیان پرتغالی باز کند و ما الان مربیان پرتغالی بسیار زیادی در سطح جهان داریم. کارلوس کی‌روش هم در این روند بسیار مهم بود چرا که او در جاهای مختلف توانسته موفقیت های بی‌شماری را به دست بیاورد و البته زمانی که در فوتبال پرتغال مشغول به کار بود، از نظر سازماندهی بسیار روی کار ما تاثیرگذار بود.

* خیلی ممنون که به سوالات ما پاسخ دادید.

خیلی متشکرم و آرزوهای بهترین ها برای فوتبال ایران دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *