بهترین وکیل برای اداره کار

بهترین وکیل برای اداره کار

وکیل اداره کار:

بهترین وکیل برای اداره کار
بهترین وکیل برای اداره کار

 

موضوعات مهمی همچون؛ عدم پرداخت حقوق، عیدی، سنوات، بیمه و… بخشی از مهم‌ترین مشکلات و مخاطرات کارگران محترم با کارفرمایان‌شان می‌باشد که به دلیل عدم شناخت کافی از قوانین از جانب کارگران، زمینه ساز دعوی های حقوقی می‌شود.

البته شایان ذکر است که؛ بخش زیادی از کارفرمایان به رابطه کارگری و کارفرمایی و رعایت قوانین احترام گذاشته و جهت رفاه حال کارگران، اقدامات به نسبت خوبی انجام داده‌اند ولی تعداد قابل توجهی از کارفرمایان به دلیل نا آگاهی کارگران از قوانین و مقررات اداره کار، حق و حقوق کارگران را در مواردی ضایع می‌نمایند.

در اغلب موارد به دلیل اینکه کارگران عزیز شناخت مناسبی از قوانین اداره کار و رابطه کارگری کارفرمایی ندارند؛ نمی‌توان با طرح دعوی در اداره کار، از حق و حق خود به درستی دفاع نمایند.

به همین دلیل، وکیل اداره کار به عنوان نماینده قانونی کارگران متقاضی عمل نموده و با توجه به تخصص و تسلطی که از قوانین و مقررات دارد، نسبت به احقاق حق موکلان خود اقدام می‌نماید.وکیل اداره کار به دلیل آگاهی داشتن از شرایط اقتصادی کارگران زحمت کش، حق الوکالت به مراتب کمتری نسبت به پرونده‌های دیگر دریافت می‌نماید که این مسئله، کمک حال کارگران قلمداد می‌شود.

بهترین وکیل برای اداره کار
بهترین وکیل برای اداره کار

 

وظایف وکیل اداره کار برای دفاع از حقوق کارگران :

همانطوری که بیان نمودیم وکیل اداره کار نسبت به قراردادی که با کارگران منعقد کرده است تعهداتی دارد و باید به آنها عمل کند، در غیر اینصورت کارگران می توانند از کارفرمای خود شکایت کنند از وکیل برای دریافت حقوق خود کمک بگیرند. باید بدانید در صورتی وکیل اداره کار می تواند شکایت کارگران را به دادگاه برساند، که کارفرمایان تعهدات خود را به خوبی انجام نداده باشند، در ادامه برخی از تعهدات کارفرمایان و قراردادهایی را که با کارگران منعقد کرده اند را بیان می کنیم.

کارفرما در حقیقت شخصی می باشد که فعالیت های او حقوقی و حقیقی است و کارگر به درخواست کارفرما کارهای او را انجام می دهد و از او حق کاری را دریافت می کند. در اصل باید بدانید تمامی مسئولان و مدیرانی که در اداره ها و کارگاه ها وجود دارند نماینده کارفرما می باشند، که به نوعی به آنها کارگر می گویند. کارفرما هم مسئول کلیه تعهداتی می باشد که کارگران در آن اداره یا کارگاه انجام می دهند.

پس در نتیجه ملاحظه نمودید که کارگران برای کارفرمایان کار می کنند، در ازای کاری که برای کارفرمایان انجام می دهند حقوق ها و مزایایی را باید دریافت کنند، این حقوق و مزایا مبلغ مشخص ماهیانه، عیدی، سنوات بیمه، مرخصی و … می باشد. اگر کارفرما از ارائه این حقوق و مزایا به کارگر خودداری کند کارگر می تواند با استفاده از وکیل اداره کار حقوق خود را دریافت نماید.

حقوق و مزایایی که کارگر باید از کارفرما دریافت کند در ابتدای قراردادی که با کارگر بسته می شود مشخص می گردد.

کارگر با آگاهی از مزایا و حقوق خود به فعالیت های کاری خود مشغول می شود. برخی از کارفرمایان به علت مشکلات مالی و … امکان پرداخت حقوق و مزایای کارگران را تا چند ماه ندارند و این مسئله را برای کارگران توضیح می دهند، در این صورت کارگران درک می کنند و فعالیت های کاری خود را ادامه می دهند.

ولی در بسیاری از مواقع کارفرمایان به طور جدی از پرداخت حقوق و مزایای کارگران خودداری می کنند و از آنجایی که کارگران نمی توانند با آنها از لحاظ قانونی برخورد کنند، وکیل اداره کار بهترین   برخورد را با آنها می تواند داشته باشد و حق و حقوق کارگران را از آنها دریافت می کند و به کارگران بر می گرداند.

 وکیل اداره کار از آنجایی که با تمامی قوانین کار آشنایی دارد و در مورد تعهدات کارفرمایان نسب به کارگران اطلاعات کافی دارد به خوبی می تواند از حق بیمه کارگران دفاع کند. کارگران زمانی که برای شکایت از کارفرمای خود از وکیل کمک می گیرند وکیل آنها شکایت نامه ای را تنظیم می کند و تمامی مواردی را که کارگر از کارفرمای خود ناراضی بوده است و شکایت دارد را در آن شکایت نامه درج می کند و به اداره کار تحویل می دهد. بعد از اینکه بازرسین شکایت را بررسی می کنند و به صحت آن پی می برند کارگر و کارفرما باید در دادگاه حاضر شوند تا حق کارگر از کارفرما گرفته شود.

موسسه حقوقی بین المللی دادمهر گستر با دارا بودن کادر متخصص خود ،آماده انجام مذاکرات قراردادی، تهیه و تنظیم انواع قراردادهای کار و کارفرما و ارائه مشاوره حقوقی اداره کار و قبول وکالت در دعاوی ناشی از این اختلافات کار و کارفرمایی می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *